KUGL 368

Elektroninė bankininkystė – greitas, saugus ir šiuolaikiškas būdas atlikti šias finansines operacijas nekeliant kojos iš namų:

  • Atlikite mokėjimus internetu, už kuriuos taikomi įkainiai – vieni mažiausių Lietuvoje.
  • Prisijunkite prie Valstybinės mokesčių inspekcijos, „Sodros“, Nacionalinės mokėjimo agentūros ir Elektroninių valdžios vartų sistemų.
  • Atsiskaitykite už komunalines ir kitas paslaugas.
  • Atsiskaitykite už prekes ir paslaugas e. parduotuvėse.
  • Sudarykite terminuotojo arba taupomojo indėlio sutartį.*
  • Peržiūrėkite informaciją apie turimus kreditus: mokėjimo grafikus, palūkanas, kredito dengimo istoriją, pagrindines sąlygas.
  • Išsiųskite žinutę kredito unijai.
  • Užregistruokite mokėjimo kortelę saugiems pirkimams.
  • Įkelkite ir savo kredito unijai pateikite nustatyto formato arba laisvos formos prašymus bei kitus dokumentus.

*Taikoma palūkanų premija 0,05 proc. dedantiems terminuotą e.indelį, jei suma didesnė negu 1 450 Eur ir laikotarpis ilgesnis negu 361 kalendorinė diena. Dedantiems taupomąjį e.indelį - palūkanų premija 0,10 proc., jei suma didesnė negu 2 000 Eur ir laikotarpis ilgesnis negu 365 kalendorinės dienos.

„i-Unija“ naudotojų patogumui, prie el. bankininkystės galima prisijungti trimis skirtingais būdais:

  • Vienkartiniu saugos kodu, siunčiamu trumpąja SMS žinute
  • Mobiliuoju e. parašu
  • Tapatybės nustatymo programėle „Smart-ID“

Jungimosi prie „i-Unija“ priemonė

1 operacijos max. suma, EUR

Dienos operacijų max. suma, EUR

Vienkartinis saugos kodas (SMS)

1 000 Eur

(pateikus prašymą, galimas limito didinimas iki 3 000 Eur)

3000 Eur

SMART ID

1 200 Eur

(pateikus prašymą, galimas limito didinimas iki 150 000 Eur)

3 000 Eur

(pateikus prašymą, galimas limito didinimas iki 150 000 Eur)

Mobilus parašas

1 000 Eur

(pateikus prašymą, galimas limito didinimas iki 150 000 Eur)

3 000 Eur

(pateikus prašymą, galimas limito didinimas iki 150 000 Eur)

Dėmesio! Prieš atlikdami mokėjimus įsitikinkite, kad nurodėte teisingą gavėjo sąskaitos numerį. Kitu atveju, net ir nurodžius teisingą gavėjo pavadinimą, piniginės lėšos gali būti įskaitytos į kito asmens sąskaitą.

 Dizainas i unija

Vienkartiniai saugos kodai, siunčiami SMS žinute

Vienkartiniai saugos kodai, siunčiami SMS pranešimais skirti kliento identifikavimui internetinėje bankininkystėje bei jo atliktų operacijų patvirtinimui. Šie vienkartiniai – 4 skaitmenų saugos kodai, siunčiami į kliento nurodytą mobiliojo telefono numerį, kiekvieno prisijungimo prie sistemos bei kiekvienos operacijos (išskyrus pervedimus tarp savo sąskaitų) tvirtinimui ir kliento turi būti įvesti į tam skirtą internetinės bankininkystės sritį.

Telefono numerį SMS  vienkartinių kodų siuntimui, galite pateikti šiais būdais:

  • pateikus standartizuotą prašymą kredito unijoje;
  • prisijungus prie LKU internetinės bankininkystės su mobiliuoju elektroniniu parašu, pasirinkite: Mano i-Unija -> Mano duomenys. Jeigu esate kredito unijai pateikę nors vieną savo mobilaus telefono numerį, tada pasirinkite „Kontaktai“ ir varnele nurodykite tą mobilaus telefono numerį, kurį pageidaujate naudoti prisijungimui prie i-Unija / operacijų tvirtinimui. Jeigu nesate pateikę nei vieno mobilaus telefono numerio – pasirinkę „Kontaktai“, paspauskite „Naujas“ ir įveskite pageidaujamą naudoti mobilaus telefono numerį. Išsaugoję duomenis, varnele nurodykite, jog pageidaujate naują mobilaus telefono numerį naudoti  prisijungimui prie i-Unija / operacijų tvirtinimui.

Smart-ID programėlė

Tai bendrovės „SK ID Solutions“ sukurta nemokama programėlė išmaniesiems įrenginiams – telefonams ar planšetiniams kompiuteriams, kuri leidžia asmeniui prisijungti ir tvirtinti operacijas internetinėje bankininkystėje „i-Unija“. Programėlė veikia įrenginiuose su Android ar iOs operacine sistema, atsisiųsti ją galima iš „Google Play“ arba „App Store“. Atsisiuntę Smart-ID programėlę, susikursite tik Jūsų valdomą paskyrą su savo sukurtais PIN kodais, kuriuos naudosite prisijungimui ir operacijų tvirtinimui.

Prisijungti prie i-Unija galite naudodamiesi tik kvalifikuota Smart-ID paskyra (atsidarius programėlę, jos fonas yra baltas). Jeigu programėlės fonas yra žalias – Jūsų paskyra nėra kvalifikuota ir Jums prisijungti nepavyks. Kad paskyra taptų kvalifikuota galite ją susikurti iš naujo, naudodami mobilųjį elektroninį parašą, tapatybės kortelę arba biometrinį identifikavimą, daugiau informacijos čia.

Jūsų paskyra galioja 3 metus. Prieš pasibaigiant paskyros galiojimo laikui, programėlė pateiks informavimo pranešimą apie artėjančią paskyros galiojimo pabaigą. Paspaudus „Atnaujinti paskyrą“ sekite instrukcijas telefono ekrane ir atsinaujinkite savo Smart-ID paskyrą.

  • Norėdami prisijungti prie LKU internetinės bankininkystės su Smart-ID, turite įvesti naudotojo kodą ir slaptažodį. Tuomet pasirinkite prisijungimą Smart-ID priemone.
  • Kompiuterio ir išmaniojo įrenginio ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir išmaniojo įrenginio ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir įveskite savo sukurtą PIN1 kodą Smart-ID programėlėje, tokiu būdu patvirtinsite prisijungimo veiksmą.
  • Norėdami patvirtinti mokėjimo operacijas, pasirinkite patvirtinti mokėjimą. Kompiuterio ir išmaniojo įrenginio ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą ir operacijos sumą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir išmaniojo įrenginio ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir operacijos suma yra ta, kurią ir pageidaujate atlikti. Tik tuomet, jei kodai sutampa, telefone įveskite savo sukurtą PIN2 kodą Smart-ID programėlėje, tokiu būdu patvirtinsite mokėjimo veiksmą.
  • Nesėkmingai įvedus PIN kodą tris kartus iš eilės pirmą kartą, Jūsų paskyra bus užblokuota 3 val.. Tai padarius tris kartus iš eilės antrą kartą, Jūsų paskyra bus užblokuota 24 val. Trečiojo nesėkmingo bandymo atveju Jūsų paskyra bus užblokuota be galimybės atblokuoti. Tokiu atveju Jums reikės ištrinti turimą paskyrą ir susikurti ją iš naujo.

Mobilusis e.parašas

Tai viena saugiausių elektroninių asmens identifikavimo priemonių, kuri leidžia prisijungti ir vykdyti operacijas internetinėje bankininkystėje. Kaip ir tikrasis asmens parašas, mobilusis e. parašas gali priklausyti tik fiziniam asmeniui.

Nuvykite į savo ar pasirinkto mobiliojo ryšio operatoriaus („Тelia“, „Bitės“, „Teledema“ arba „Tele2“) saloną, kur vietoje Jūsų esamos operatoriaus SIM kortelės bus Jums išduota nauja SIM kortelė su mobilaus elektroninio parašo sertifikatu. Su savimi turėkite pasą arba asmens tapatybės kortelę.

Aktyvinkite paslaugą pagal operatoriaus pateiktą instrukciją. Dėmesio: mobilus parašas gali būti išduotas tik mobiliųjų operatorių abonentams. Išankstinio mokėjimo paslaugų naudotojams mobilus e. parašas neišduodamas.

Mobilus elektroninis parašas veikia tiek su paprastais, tiek su išmaniaisiais telefonais, tačiau yra modelių, kuriuose šia paslauga naudotis negalima. Šių telefonų sąrašą galite rasti čia

Mobilų elektroninį parašą galima naudoti ne tik jungiantis prie  internetinės bankininkystės, bet ir norint prisijungti prie „Sodros“, LR savivaldybių, įvairių paslaugų teikėjų sistemų. Visą sąrašą, kur galite pasinaudoti mobiliu elektroniniu parašu, galite rasti adresu https://www.elektroninis.lt/ .

  • Norėdami prisijungti prie LKU internetinės bankininkystės su mobiliuoju elektroniniu parašu, turite įvesti naudotojo kodą ir slaptažodį. Tuomet pasirinkite prisijungimą mobiliu elektroniniu parašu. Pasirinkę, kad norite prisijungti mobiliu elektroniniu parašu, turite paspausti mygtuką „Toliau“.
  • Kompiuterio ir telefono ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir mobilaus telefono ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir paspauskite mygtuką „Gerai“.
  • Tik tuomet, jei kodai sutampa, telefone įveskite mobilaus operatoriaus suteiktą mobilaus parašo sPIN kodą, tokiu būdu patvirtinsite prisijungimo veiksmą.
  • Norėdami patvirtinti mokėjimo operacijas, pasirinkite patvirtinti mokėjimą. Kompiuterio ir telefono ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir mobilaus telefono ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa. Tik tuomet, jei kodai sutampa, telefone įveskite mobilaus operatoriaus suteiktą mobilaus parašo sPIN kodą, tokiu būdu patvirtinsite mokėjimo veiksmą.

Naudodami mobilųjį e. parašą jungtis prie internetinės bankininkystės galite nemokamai, tačiau mokestį gali taikyti Jūsų pasirinkto mobiliojo ryšio operatorius.

Norėdami blokuoti ar atšaukti mobilųjį elektroninį parašą turite kreiptis į mobilaus ryšio operatorių, išdavusį SIM kortelę. Nedelsiant kreipkitės į savo mobilaus ryšio operatorių jei praradote telefoną su SIM kortele kurioje įdiegtas mobilus elektroninis parašas arba įtariate, kad sPIN kodas tapo žinomas tretiesiems asmenims.

Internetinės bankininkystės "i-Unija" naudojimosi instrukciją rasite čia

Elektroninių paslaugų naudojimo taisykles: Elektroninių_paslaugų_teikimo_ir_naudojimo_taisyklės.docx

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Skaityti daugiau